“SANATIN ÖNÜNDEKİ DUVARLARI YIKIYORUZ”

Duvarsız Sanat Atölyesi kurucusu Ahmet Gedik ile Mersinlilerin, idarecilerin, yönetimlerin tiyatroya ve sanata bakış açısını konuştuk. “En büyük hayalim tiyatro atölyesi kurmaktı” diyen ve uzun yıllar siyasi tutuklu kalan Gedik, özgürlüğüne kavuştuktan sonra Silifke’de bir tiyatro atölyesi kurdu. İşte kurduğu tiyatro ile Silifke’de ve birçok şehirde onlarca çocuk oyunu oynayan Gedik ile yaptığımız röportaj:

- Bu haber 611 kez okundu.

“SANATIN ÖNÜNDEKİ DUVARLARI YIKIYORUZ”
 -SONER AYDIN: Sayın Gedik öncelikle Duvarsız Sanat Tiyatrosundan biraz bahseder misiniz? Tiyatronun kurulma aşaması nasıl gelişti?

-AHMET GEDİK: Tiyatro atölyesi bir hayaldi benim için. Tiyatroya çok genç yaşta Silifke'de başladım ve Ankara'da tiyatro eğitimi aldım. 90'lı yıllarda politik tiyatro yaptım. Uzun yıllar siyasi olarak içeride kaldım. İçeride olduğum süre içinde sanatsal çalışmalarıma devam ettim. Bir tiyatro atölyesi kurmayı hayal ettim. Özgürlüğüme kavuştuktan sonra tiyatro atölyesini kurdum. Elbette zor bir süreçti benim için. 2009 yılının haziran ayında Silifke'de tiyatro ve yaratıcı drama eğitimi vermeye başladık. Her sene daha da gelişti. Ve Silifke'nin çok önemli bir sanat kurumu oldu. Atölyemizde tiyatro eğitiminin yanı sıra çocuk tiyatrosu ve yetişkin tiyatrosu hazırlıyoruz. Her sene bu oyunlarımızı sergiliyoruz. Çocuk oyunlarımızı Silifke'nin okullarına ve çevre köy okullarına da götürüyoruz. Özellikle köydeki çocuklara tiyatro götürmekten büyük mutluluk duyuyoruz. Yetişkinler içinde hazırladığımız oyunlarımızı yerelde sergiledikten sonra festivallerde sergiliyoruz. Uçurtmanın Kuyruğu oyunumuzu geçen sene Ankara ODTÜ Tiyatro şenliğinde sergilemiştik. Oldukça olumlu tepkiler almıştık. Mersin'de bugün Akdeniz Belediyesi Salonunda saat 19.30'da sergileyeceğiz. Mersinli tüm sanatseverleri bekliyoruz.

-SONER AYDIN: Oyunlarınızın hazırlık aşamasında kostüm, dekor, sahne, oyuncu gibi ihtiyaçlarınızı nasıl karşılıyorsunuz?

-AHMET GEDİK: Oyunları hazırlamak elbette kolay olmuyor. Büyük şehirlerde tiyatro yapmanın zorlukları küçük yerlerde de var elbette. Özellikle tüketim çılgınlığının olduğu bir dönemde tiyatro oyunlarına insanları getirmeniz hiç de kolay olmuyor. Yine de tiyatro yapmanın gereklilik olduğunu düşünüyoruz. Tiyatronun bir uyarıcı, toparlayıcı, farkındalık kazandırıcı bir işlevi vardır. Ve bunu yapacak insanların da belli bir duruşu olması gerekiyor. Oyuncu adayları bulmak en önemli sıkıntımız. Oyuncu denilince akla diziler geliyor. O yüzden oyuncu olmak isteyenlerin çoğu onlara özeniyor. Kısa yoldan şöhret olmak daha cazip geliyor. Oyuncu bulmak gerçekten zor oluyor bizim için. Diğer faktörler de yani dekor kostüm gibi ihtiyaçlarımızı da tamamen kendimiz sağlıyoruz. Ciddi anlamda sanata destek veren bir sponsor bulmak zor gerçekten.

-SONER AYDIN: Çocuk oyunları sahnelediğinizi dile getirdiniz. Oyunlarınızın ardından aldığınız geri dönüşler ya da tepkiler ne şekilde oluyor?

-AHMET GEDİK: Özellikle çocuk oyunlarımızda çocukların tepkileri çok güzel. Onların dünyalarında bir ufuk açmak ve bu neşeyi yaşamak apayrı bir şey. Büyük oyunlarımızda ise seyircinin ilgisi Silifke için söylüyorum, gayet umut verici bizim için.  Ankara'da oyun sonrası yaptığımız söyleşide oldukça verimli olmuştu. Oyunlarımızın izleyici de yarattığı etkiyi dillendirmek bizim de içinde ayrı bir katkı oluyor elbette.

-SONER AYDIN: Mersin’de birçok oyun sergilediniz. Oyunlarınızı da değerlendirirsek seyircinin ya da daha özel sormak gerekirse Mersinlilerin tiyatro algısı için ne düşünüyorsunuz?

-AHMET GEDİK: Tiyatro algısı aslında tam anlamıyla toplumsal bir savaş veriyor. Direniyor tiyatro. Hem de birçok şeye karşı direniyor. Bu direnişte tiyatro sanatını var etmek, tüketmeye karşı sanatın hakkını vermek sanatçı sorumluluğu olduğu gibi insani bir sorumluk aynı zamanda. Mersin'de de bu algıyı maalesef yaşıyoruz.

-SONER AYDIN: Sayın Gedik söyleşi için teşekkür ederim. Son olarak Yerel yönetimlerin (Belediyeler) tiyatroya bakış açısı, tiyatroya ve diğer sanat dallarına yaklaşımı ne şekilde?

-AHMET GEDİK: Yerel yönetimlerden bir istisna olarak Akdeniz Belediyesi olumlu anlamda örnek gösterebiliriz ama dediğimiz gibi bir istisna. Çünkü hem belediyeler hem de idareciler tiyatrodan uzak durmaya çalışıyorlar ya da göstermelik yapıyorlar. Tiyatro onlara rağmen varlığını sürdürüyor bir anlamda.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.