ABİDİN YAĞMUR

 

Mersin Büyükşehir Belediyesi, yeni otogardaki yazıhaneler için 3 Eylül’de pazarlık usulü ihaleye çıktı. İhalenin ardından yazılı açıklama yapan Genel Sekreter Haluk Tunçsu, 4 büyük taşımacılık firmanın 29 yazıhaneyi kiraladığını duyurdu. Tunçsu’nun bu açıklaması, hiç değiştirilmeden belediyenin internet sitesine konuldu. Ancak aynı sitede Tunçsu’nun video haberine de yer verildi. O görüntülerde Tunçsu’nun, 5 yazıhane kiralandığını söylediği görülüyor.

Yeni otogardaki yazıhane ve işyerleri için 25 Ağustos ve 26 Ağustos’ta ihaleye çıkan Mersin Büyükşehir Belediyesi, kira bedellerini yüksek bulan otogar işletmecilerinin protestosuyla karşılaşmış ve yazıhane ihalelerine katılım olmamıştı. Bu gelişme üzerine belediye, ihale kanunu uyarınca, 15 günlük süre için pazarlık usulü ihaleye çıktı. Bu aşamanın ilk ayağı 3 Eylül Çarşamba günü gerçekleştirildi. Mersinli otogar işletmecilerinin büyük kısmının yine katılmadığı ihaleye Türkiye çapında faaliyet yürüten bazı firmalar katıldı.

 

Yazılı açıklamada ne deniyordu?

 

İhalenin yapıldığı gün, mesai bitimine kısa süre kala, Büyükşehir Belediyesi Basın Bürosu’ndan Genel Sekreter Haluk Tunçsu imzalı bir açıklama geldi. Tunçsu açıklamasında, “Bugün gerçekleşen pazarlık usulü ihalede 4 adet büyük firma toplam 29 yazıhaneyi, yani yarıdan fazlasını kiraladılar” ifadelerini kullandı. Tunçsu’nun açıklamasının ardından otogar işletmecileri, 29 yazıhane kiralanmadığını, bu rakamın yanlış olduğunu iddia etti. Otogar işletmecilerinin bu iddiası, basına ve sosyal medyaya yansıdı ancak belediyeden herhangi bir yalanma ya da düzeltme gelmedi.

 

Resmi internet sitesinde yalanladı!

 

Belediye basın bürosu, Tunçsu’nun 3 Eylül günü yaptığı söz konusu açıklamasını, 5 Eylül günü belediyenin resmi internet sitesine de koydu. Açıklamada herhangi bir düzeltme, değişiklik yapılmadı.

Ancak aynı resmi sitenin video haber bölümünde yer alan bir videoda, Genel Sekreter Haluk Tunçsu’nun, yazılı açıklamadan çok farklı bir açıklama yaptığı görülüyor.

Tunçsu video haberde, “25 ve 26 Ağustos’ta yapılan ihalede yazıhanelerle ilgili katılım olmadı. Biz de 15 gün için pazarlık usulüyle ihaleye çıktık. Katılımcılardan 5 tanesine, şehirlerarası yazıhane ihaleye verildi. Bunlar 5 ya da 4 ayrı firma var, şehirlerarası seyahat yapan ülkemizin tanınmış firmaları yazıhaneleri alarak otogarımızın hareketlenmesine katkı sağladılar. Silifke Kooperatifi de ilçeler kısmındaki yazıhaneleri aldı” ifadelerini kullanıyor.

 

Basın bürosu 29 rakamını nasıl buldu?

 

Genel Sekreter Tunçsu’nun video haberinde, 29 yazıhane kiraya verildi şeklinde bir ifade yer almazken basın bürosunun servis ettiği haberde 29 yazıhane kiraya verildi ifadesi yer alıyor. Video kaydı dinlendiğinde, Tunçsu’nun “Daha önce 16 işyerini kiraya vermiştik, şimdi 13 işyeri verildi. 29 işyeri, yani yarısından fazlasını kiraya vermiş olduk” diyerek otogardaki diğer işyerlerini kastettiği, ancak belediye basın bürosunun bu ifadeyi yazıhane olarak yanlış kullandığı ortaya çıkıyor. Belediye yönetimi, iki resmi açıklama arasındaki farka ve yanlışlığa rağmen her iki açıklamayı da resmi internet sitesinde yayınlamayı sürdürüyor. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.